7 cech solidnej firmy spedycyjnej

Organizacja dobrej firmy cechuje się wyborami, które spełniać będą najwyższe standardy Twojej branży. Bez wątpienia, wybór przewoźnika, którego zadaniem będzie dostarczanie Twojego towaru, to jeden z priorytetów podczas tworzenia biznes planu. Partner spedycyjny może mieć znaczny wpływ na codzienną działalność firmy. Dokonując wyboru konkretnego przewoźnika, poświęć czas na badanie rynku i wybierz opcję, która sprosta wymaganiom w zakresie odpowiedniej pojemności i czasu realizacji.

1. Nie tylko cena

Chociaż na uwadze każdego przedsiębiorcy powinna być kwota zawarcia transakcji, nie jest to jedyna kwestia do rozważenia. Jednym z priorytetów jest, z pewnością, jakość oferowanych usług. Firma oferująca najniższe ceny na rynku, która nie wywiązuje się ze swoich zleceń nie jest warta Twojego czasu. Skoro już wywołano go to tablicy – czas jest kolejnym punktem, na którym będzie zależało skutecznemu przedsiębiorcy. Jeśli oczywiście decydujesz się na wybór niższych standardów, a jakość i czas dostawy nie jest dla Ciebie ważny, tania firma będzie dobrym rozwiązaniem. Minimalizacja ryzyka jest głównym czynnikiem wyboru, stąd uwzględnianie powyższych wartości jest konieczne podczas oceny potencjalnego pośrednika.

2. Bogactwo oferowanych usług

Zrób mały rachunek sumienia i odpowiedz sobie na poniższe pytania, aby w najbardziej efektywny sposób dokonać wyboru:

– Jakich usług potrzebuje Twoja firma?
– Jakie usługi transportowe zapewnia przewoźnik?
– Czy jedna firma może zaspokoić wszystkie Twoje potrzeby, czy też musisz pracować z wieloma spedytorami, aby przemieścić swój ładunek?

Jeśli Twoja firma wymaga więcej niż jednej usługi, praca z kilkoma firmami zwiększy zarówno czas Twojej inwestycji, jak i koszty, stąd wybór jednego partnera spedycji może być tym najbardziej trafnym z punktu widzenia ekonomicznego.

3. Niezawodność

Kupowanie kota w worku nigdy nie leży w interesie ludzi z głową na karku. Dobra renoma popierana szeptanym marketingiem będzie więc gwarancją jakości wśród zadowolonych klientów. Wiarygodny przewoźnik może pomóc w budowaniu pozytywnej reputacji firmy, a tym samym w rozwoju i spełnieniu oczekiwań klientów. Współpraca z firmą spedycyjną wątpliwej jakości, być może, zaoszczędzi Twoje pieniądze, ale jest to działanie na krótką metę. W końcu ten niesolidny przewoźnik odbije piętno na Twojej usłudze, poprzez opóźnienia, uszkodzenia, a w konsekwencji spadek reputacji.

4. Pojemność

Usługi transportowe z roku na rok zwiększają swój zakres działań, jednak obecne tendencje wskazują, iż popyt nieustannie przewyższa podaż. Szacuje się, że do 2020 r. różnica między popytem a podażą kierowców ciężarówek będzie na tyle duża, że spedycja międzynarodowa nie będzie w stanie dorównać możliwościom obecnych usług transportowych. Wyprzedzając przyszłość, solidna spedycja, której podejmować się będzie rzetelny partner to gwarancja, którą należy zapewnić już dziś. Jeśli Twoja firma, przykładowo, trudni się produkcją elementów ponadgabarytowych, znalezienie przewoźnika obsługującego trasy, przez które przejedzie Twój ładunek, jest kluczem do wywiązania się z umowy z przyszłym kontrahentem.

5. Bezpieczeństwo

Spedycja europejska oznacza podróżowanie po drogach, które nie zawsze cechować się będą perfekcją wykonania. Wskaźniki wypadków danej firmy oraz jej legalność to istotne dane z perspektywy bezpieczeństwa powierzanej przesyłki. Zarówno z perspektywy nadawcy, jak i w interesie adresata leży, aby pakunek dotarł na miejsce w stanie nienaruszonym, i chociaż zdarzają się losowe przypadki, należy zrobić wszystko, aby zniwelować możliwość ich występowania do minimum. Wysyłka z przewoźnikiem, który priorytetowo traktuje bezpieczeństwo, może pomóc w budowaniu wizerunku łańcucha dostaw, prowadząc do zwiększenia sprzedaży. Klienci zwracają uwagę na ocenę bezpieczeństwa firmy i są skłonni do wysyłki z pomocą firm droższych, które cieszą się powszechnym zaufaniem.

6. Zrównoważony rozwój

W dobie proekologicznych rozwiązań, coraz więcej ludzi decyduje się na aktywne włączenie się w dbałość o dobro planety. Idąc tym tropem, warto zadać sobie kilka pytań, które mogą ułatwić wybór konkretnego spedytora:

– Czy przewoźnik przestrzega zrównoważonych praktyk i czy jest przyjazny dla środowiska w zakresie rozwiązań transportowych?
– W jaki sposób przewoźnik demonstruje swoje zobowiązania środowiskowe i czy jest namacalny w sposób, którym można to ocenić?

Wysyłka z przewoźnikiem, który priorytetowo stawia świadomość ekologiczną, może pomóc w budowaniu wizerunku eko-przedsiębiorstwa oraz pozyskania nowych kontrahentów. Klienci zwracają uwagę na równowagę środowiskową i są skłonni kupować w firmach, które cieszą się reputacją przyjaznych dla środowiska.

7. Możliwości techniczne przewoźnika

Jeśli firma transportowa prowadzi swoją działalność nieprzerwanie od 20 lat, w jej strukturach powinny być dokonywane modyfikacje, które zapewniać będą ciągłość procesu. Mowa tutaj m.in. o czasowych przeglądach ciągników i naczep, a także wymianie wadliwego sprzętu. Złośliwość rzeczy martwych nie doskwiera tak mocno, jeśli w sposób prawidłowy zostaną podjęte wszelkie czynności prewencyjne, jak właśnie dbałość o stan techniczny pojazdów. Wybór przewoźnika, który jest stabilny na rynku, to konieczność do stałej obsługi potrzeb transportowych Twojej firmy. Na dłuższą metę nie będzie korzystna wysyłka z przewoźnikiem, który jest tani, ale niestabilny.

Pomoc merytoryczną okazała firma spedycyjna Klogistics – http://www.klogistics.pl/spedycja-eu-transport-wywrotki

Poprzedni artykułJak odróżnić poszczególne formaty karty SIM?
Następny artykułRolety zewnętrzne do nowoczesnych elewacji – jakie wybrać?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj