Upselling i cross-selling to techniki sprzedażowe, które mogą być efektywnie wykorzystane za pomocą systemu CRM. Ich celem jest podniesienie wartości zamówień oraz poprawa doświadczenia klienta. W jaki sposób można je wdrożyć za pomocą systemu CRM? Oto praktyczne wskazówki, o których nie można zapominać przy wdrażaniu tych technik w swoim biznesie online.

Czym są techniki sprzedażowe?

Techniki upsellingu polegają na zachęcaniu klientów do zakupu większej ilości towaru lub droższych wariantów produktów, zamiast tych, które pierwotnie wybrali. Jest to skuteczna strategia, która może przyczynić się do zwiększenia wartości transakcji i generowania większych przychodów. Techniki cross-sellingu – czyli sprzedaży krzyżowej – polegają z kolei na tym, aby podczas jednej transakcji zachęcić osobę kupującą do nabycia od razu dodatkowego produktu lub usługi. Na przykład sprzedając smartfona, można zaproponować etui, ubezpieczenie od uszkodzenia itp.

W jaki sposób może pomóc w obu działaniach system CRM? Aby odpowiedzieć na to pytanie, należy wymienić elementy niezbędne do działania obu technik:

  • personalizacja ofert – oferty upsellingu i cross-sellingu, dostosowując je do indywidualnych preferencji i zachowań klientów. Można wykorzystać informacje zgromadzone w systemie CRM, aby proponować klientom produkty, które mogą ich zainteresować na podstawie dotychczasowych zakupów lub powiązane z bieżącym;
  • integracja z kanałami sprzedaży – system CRM może być zintegrowany z różnymi kanałami sprzedaży, co umożliwia skuteczne wykorzystanie technik cross-sellingu w różnych punktach kontaktu z klientem. Można proponować klientom dodatkowe produkty na różnych etapach procesu zakupowego, np. na karcie produktowej, w koszyku zakupowym czy w czasie finalizacji transakcji;
  • automatyzacja procesów – system CRM umożliwia automatyzację procesów cross-sellingu poprzez wykorzystanie danych klientów do generowania spersonalizowanych ofert. Można wykorzystać narzędzia CRM do prezentowania klientom rekomendacji produktów na podstawie ich zachowań zakupowych.

W trakcie całego procesu zakupowego warto również podkreślać wartość dodaną, czyli wyjaśniać klientom, w jaki sposób dodatkowe produkty lub usługi mogą przynieść im korzyści – dotyczy to zarówno upsellingu, jak i cross-sellingu.

Jaki CRM do upsellingu i cross-sellingu?

Do korzystania z wymienionych technik niezbędny będzie system CRM, który sprawnie gromadzi dane. Takim systemem jest edrone. Jego zaletą jest nie tylko fakt, że możliwa jest dzięki niemu bardzo zaawansowana automatyzacja marketingu, ale również łatwa integracja z rozmaitymi platformami sprzedażowymi (https://edrone.me/pl/integracje). Możesz szybko wdrożyć ten CRM i natychmiast zaobserwować efekty jego działania.

Gromadzenie danych o klientach pozwala na tworzenie spersonalizowanych ofert, co jeszcze bardziej zwiększa szansę konwersji. edrone pod tym względem nie ma sobie równych. Zajrzyj na edrone i przekonaj się o tym już dzisiaj!

Poprzedni artykułJak są zbudowane instalacje chłodnicze?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj