Sprzedaż terenowa nie jest prostym zadaniem. Niewłaściwie zoptymalizowana może sprawić, że potencjał naszego przedsiębiorstwa pozostanie niewykorzystany w pełni. Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi informatycznych, które mogą nam w tym pomóc. Na szczególną uwagę zasługują produkty, które umożliwiają optymalizację tras przejazdu naszych przedstawicieli handlowych. Jest to najlepszy sposób na zwiększenie szansy realizacji założonego planu pracy bez żadnych opóźnień.
Należy pamiętać o tym, że zarówno rynek, jak i obsługiwane punkty sprzedaży nie pozostają bez zmian. W odpowiedzi na zmieniające się realia musimy być w stanie szybko i skutecznie dostosowywać nasze strategie i metody docierania do tych punktów. Doskonałym przykładem programu do planowania trasy jest route.plus, ponieważ pozwoli on nam nadążyć za wszelkimi zmianami.
Jak wygląda optymalizacja tras handlowców z pomocą narzędzia route.plus?
Optymalizacja tras oraz podziału terytorialnego to dwa elementy usprawniania działu sprzedaży terenowej. Procesy te nie powinny być rozdzielane i właśnie dlatego zainwestowanie w route.plus jest dobrym pomysłem. Dajemy nam do dyspozycji narzędzia, pozwalające na optymalizację obu elementów. Podczas budowania terytoriów sprzedaży musimy uwzględnić nie tylko rozmieszczenie klientów, ale również długość wygenerowanych tras. Chodzi o to, aby każdy przedstawiciel miał do pokonania trasę o podobnej długości. System route.plus udostępnia nam między innymi moduły segmentacji klientów oraz projektowanie geograficznego terytoriów. Z kolei systemy generowania trasówek w połączeniu z modułem pozwalającym na łatwe modyfikowanie tras będą nieocenione podczas optymalizowania tras handlowców. Oprócz tego route.plus umożliwia swoim użytkownikom bieżące ocenianie poziomu realizacji planów pracy przez przedstawicieli handlowych. Moduły pozwalają również generować raporty przy użyciu techniki wizualizacji danych. System route.plus z pewnością docenią kierownicy regionów, którzy nie będą musieli zajmować się zarządzaniem czasem pracy podlegającym im handlowcom. Efektywne plany pracy mogą zostać wygenerowane przez route.plus. Dzięki temu kierownicy mogą skupić się na zarządzaniu regionem i usprawnianiem sposobów obsługi punktów sprzedaży.
Korzyści wynikające z używania programu route.plus
Narzędzie route.plus oferuje swoim użytkownikom liczne funkcje w zakresie usprawnienia struktury organizacyjnej działu sprzedaży. Bez problemu dokonamy takiego podziały terytorialnego, który będzie idealny dopasowany do realizowanej przez nas strategii sprzedaży. Liczba wyznaczonych terytoriów będzie zależała przede wszystkim od metody, którą wybraliśmy do obsługiwania punktów sprzedaży. W oparciu o powstałe terytoria będziemy mogli przeprowadzić efektywną optymalizację czasu pracy każdego z naszych przedstawicieli handlowych. Wygenerowane przez nas plany pracy będą realizowane o wiele szybciej niż te, które tworzyliśmy bez udziału takiego narzędzia jak route.plus. W praktyce sprowadza się to do takiego zaplanowania trasy samochodowej, aby nasz przedstawiciel musiał pokonać jak najmniejszą liczbę kilometrów podczas obsługiwania przydzielonych punktów sprzedaży. Oprócz tego zwiększymy częstotliwość odwiedzania najlepszych klientów i jednocześnie zredukujemy wizyty u klientów nierentownych. Dzięki informacji na temat obciążenia danego terytorium będziemy mieli wgląd w to, ile czasu pracują nasi przedstawiciele. W razie potrzeby dokonamy przesunięcie klientów do innych terytoriów, aby odciążyć te najbardziej przeciążone.