Dobra „klikalność” reklamy internetowej przekłada się na jej wysoką skuteczność. Jakie reklamy on-line klikane są przez odbiorców najczęściej?
Reklama internetowa daje przedsiębiorcom szerokie możliwości w dotarciu do odbiorców. Wiele metod e-marketingowych powoduje, że można bez problemu dostosować je do swoich potrzeb, w tym do specyfiki firmy, rodzaju produktu czy usługi lub też do grupy docelowej.
Warto jednak wskazać, że niektóre metody reklamy on-line cechują się znacznie lepszą skutecznością niż inne. To te reklamy, na które klikamy częściej, a tym samym chętniej z nich korzystamy. Co wybrać?
Reklamy AdWords – Google Ads
Z wyszukiwarki Google korzystamy obecnie każdego dnia, aby znaleźć za jej pomocą różne informacje. Informacje te dotyczą również konkretnych produktów i usług. Aby je promować, można wybrać reklamy AdWords – Google Ads.
Reklamy AdWords polegają na prezentowaniu oferty w oznaczonych boksach. Najczęściej mają postać linków sponsorowanych z treścią, ale mogą także obejmować grafiki. Najbardziej interesująca oferta przyciąga klientów i zachęca do kliknięcia. Warto przy tym wskazać, że opłata za reklamę następuje tylko za klik, a nie za jej prezentację!
Takie reklamy można prezentować także w modelu Real-Time Bidding (RTB), który polega na prowadzeniu aukcji w celu wykupienia powierzchni reklamowych on-line. Dla firm to najbardziej korzystna cenowo metoda promocji w sieci.
Remarketing
Z reklamami AdWords powiązany jest także remarketing. To metoda promocji, która polega na zachęceniu klienta do ponownego wejścia na stronę WWW, na przykład po to, aby dokończył on zakupy.
Dzisiaj remarketing wybierany jest bardzo często i przynosi bardzo dobre efekty, czyli cechuje się wysoką „klikalnością”. Ta forma reklamy również wykorzystuje model RTB, i jest oferowana przez niejeden dom mediowy w Warszawie czy innych miastach.
Oczywiście, aby prezentowane formy reklamy przyniosły optymalne efekty, warto pamiętać o tym, że powinny być chwytliwe – przyciągać wzrok, a także zachęcać do dokonania akcji, czyli do kliknięcia w link.