Żaden kierowca nie jest w stanie uniknąć wizyty w warsztacie, niezależnie od tego, jak bardzo dba o swój pojazd. Choć drobne usterki często można usunąć samodzielnie, zazwyczaj nie dysponuje się narzędziami potrzebnymi do wykonania większych napraw. Jak więc wybrać serwis, aby nie przepłacić, a jednocześnie mieć gwarancję wysokiej jakości usług?

Warsztat samochodowy – czego unikać?

Zacznijmy od tego, jakich warsztatów się wystrzegać. Przede wszystkim, dobrze poprosić znajomych o polecenie mechanika. Jest to najbardziej wiarygodne źródło.

Wybierając serwis należy pamiętać, że nie ma specjalistów od wszystkiego. Podzespoły współczesnych samochodów są bardzo złożone i skomplikowane, a czasem nawet samo dostanie się do nich wymaga użycia fachowych narzędzi. Oczywiście sprawy takie, jak wymiana opon czy też oleju silnikowego mogą zostać załatwione w praktycznie każdym serwisie. Jednak w kwestii elektroniki czy silnika, najlepiej oddać samochód w ręce wyspecjalizowanych ekspertów.

Ustalanie zakresu naprawy

Jeśli obserwuje się jakiekolwiek usterki w samochodzie, najlepiej skontaktować się z serwisem telefonicznie. Pozwoli to mechanikowi zebrać najważniejsze informacje, a klientowi określić, czy ma do czynienia z profesjonalistą. Prawdziwego fachowca powinien interesować nie tylko stan obecny pojazdu, ale też jego historia napraw oraz to, w jakich warunkach doszło do uszkodzenia. Po wstępnym wywiadzie, określony powinien zostać także koszt naprawy. Należy jednak pamiętać, że są to wartości wstępne i mogą ulec zmianie.

Jak rozpoznać profesjonalny serwis?

Po tym, jak wygląda oddanie samochodu, można poznać, czy trafiło się do profesjonalnego warsztatu. Zgodnie z procedurami, konieczne jest sporządzenie protokołu zdania auta. Jest to zabezpieczenie dla klienta, ale też dla serwisu. W takim dokumencie powinny znaleźć się informacje na temat dotychczasowych usterek, stanu technicznego, zapis wartości licznika paliwa oraz przebiegu. W przypadku uszkodzeń spowodowanych przez mechaników, ten protokół jest podstawą dochodzenia praw klienta. Zapisuje się w nim również dokładny zakres naprawy, która zostaje przeprowadzona oraz jej przewidywany koszt.

Czym kierować się przy wyborze serwisu?

Wybierając warsztat warto kierować się pierwszym wrażeniem. Jeśli podczas rozmowy z mechanikiem czuje się, że coś jest nie tak, że naciąga cenę lub wydaje się po prostu niekompetentny, lepiej kontynuować poszukiwania. Dobrze też zwrócić uwagę na wygląd i organizację pracy w serwisie. Rozrzucone, niepoukładane narzędzia, brud i przestarzały sprzęt nie są dobrym znakiem.

Dobrym sygnałem, świadczącym o profesjonalizmie, jest wieloletnia historia serwisu. Jest to gwarancja doświadczenia i powracających klientów.

Sieci serwisów – gwarancja jakości

Najpewniejszą gwarancję jakości zapewniają warsztaty należące do większych sieci. Świetnym przykładem są serwisy Bunar, które od ponad 10 lat należą do sieci Euromaster. Mają one obowiązek spełniać europejskie standardy jakości i są poddawane regularnej kontroli. Fachowcy są wciąż doszkalani, a infrastruktura regularnie rozszerzana o najnowsze technologie. Serwisy sieciowe są pewnym wyborem i pozwalają zaoszczędzić czas, jaki zostałby przeznaczony na poszukiwania odpowiedniego mechanika.

Wybór odpowiedniego warsztatu jest ważniejszy niż może się wydawać. Powierzenie swojego pojazdu niekompetentnemu mechanikowi może skutkować tylko pogorszeniem jego stanu technicznego. Chcąc zaoszczędzić i decydując się na tańszy serwis, tak naprawdę jest się narażonym na większe koszty związane z przyszłymi naprawami i niewykrytymi usterkami.

Poprzedni artykułTransport maszyn przemysłowych – komu go zlecić?
Następny artykułWanna pełna zabawek – akcesoria do kąpieli dla dzieci

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj