Transport multimodalny realizowany pomiędzy Chinami a Europą to jedno z najważniejszych rozwiązań logistycznych w globalnym handlu. Łączy on różne środki transportu, takie jak kolej, samoloty transportowe, kontenerowce i samochody ciężarowe w celu zapewnienia efektywnego i szybkiego przewozu towarów między tymi dwoma kontynentami. Dzięki swoim zaletom związanym z optymalizacją czasu i kosztów dostawy transport multimodalny zyskuje coraz większą popularność wśród przedsiębiorstw. Zobacz jak działa transport multimodalny Chiny-Europa oraz jakie korzyści oferuje.

Transport multimodalny na trasie Chiny-Europa jest nowoczesnym i efektywnym rozwiązaniem logistycznym, które łączy zalety wszystkich środków transportowych, w tym transportu kolejowego, morskiego, lotniczego i drogowego. Dzięki nowym korytarzom kolejowym, takim jak Nowy Jedwabny Szlak, nowoczesnym portom morskim oraz nowoczesnej infrastrukturze towary mogą być przewożone szybko i przy zoptymalizowanych kosztach cenowych i środowiskowych. Dla firm działających na rynku handlu międzynarodowego transport multimodalny jest sprawdzonym i skutecznym sposobem na optymalizację łańcucha dostaw oraz dostosowanie się do wymagań współczesnego handlu. Z tego powodu w dobie globalizacji i rosnących oczekiwań klientów, transport multimodalny na trasie Chiny-Europa staje się coraz bardziej popularnym wyborem.

Jakie są korzyści z transportu multimodalnego na trasie Chiny-Europa? Transport multimodalny na trasie Chiny-Europa oferuje wiele korzyści dla firm, które decydują się na to rozwiązanie. Do najważniejszych należy skrócony czas dostawy, niższe koszty, duża elastyczność oraz niższe koszty środowiskowe. 

Połączenie transportu morskiego i drogowego – klucz do sukcesu

Transport multimodalny realizowany pomiędzy ChRL a Europą często opiera się na połączeniu transportu morskiego i drogowego. Kontenerowce to wciąż najpopularniejszy sposób przewozu ładunków z Chin do Europy. Tak realizowany jest transport ponad 90 % wolumenu z Państwa Środka na teren UE. Towary są przewożone z Chin do europejskich portów, takich jak Rotterdam, Hamburg czy Gdańsk, a następnie przewożone samochodami ciężarowymi do finalnego odbiorcy. Stosunkowo rzadko się zdarza, aby ładunek był przewożony dodatkowo koleją bezpośrednio do odbiorcy lub bliżej odbiorcy. W pierwszym przypadku konieczne byłoby posiadanie bocznicy kolejowej, na co mogą sobie pozwolić jedynie największe przedsiębiorstwa. W drugim przypadku ten model może być realizowany w transporcie dużych partii towarów.

Połączenie transportu morskiego z transportem drogowym pozwala na dostarczenie ładunku bezpośrednio do odbiorcy przy zastosowaniu tylko jednego listu przewozowego potwierdzającego integralność ładunku dostawę do jednego odbiorcy. W rezultacie uzyskuje się szybszą realizację i niższe koszty. Co więcej, odpowiedzialność za cały proces transportu od producenta/ hurtownika w Chinach do dostarczenia ładunku bezpośrednio do odbiorcy spoczywa na jednym podmiocie. 

Korytarze kolejowe – sieć połączeń między Chinami a Europą

Drugim co do popularności sposobem transportu ładunków z Chin do Polski i Europy w modelu multimodalnym jest połączenie transportu kolejowego z transportem ciężarowym. Ten model transportowy jest możliwy dzięki korytarzom kolejowym, które tworzą sieć połączeń między głównymi miastami w Chinach a europejskimi hubami logistycznymi.

Za rozwój wymiany handlowej opartej o transport kolejowy pomiędzy Chinami a Europą odpowiada przede wszystkim Nowy Jedwabny Szlak, który obejmuje trasy kolejowe z Chin przez Kazachstan, Rosję, Białoruś i Polskę do Niemiec i innych krajów Unii Europejskiej. Dla rozwoju tego modelu transportowego kluczowe były zarówno rozwój infrastruktury kolejowej i logistycznej (huby przeładunkowe), jak i uproszczenie procedur celnych. 

Połączenie kolei z transportem ciężarowym ma ogromne zalety. Zapewnia bardzo zoptymalizowany przewóz pod kątem kosztów, czasu i wpływu na środowisko naturalne. A konkretnie — przewóz ładunków z Chin do Polski trwa od 12 do 18 dni (w ramach usługi “door-to-door” od 22 do 28 dni). Koszty za taki przewóz są nieznacznie — zazwyczaj 20-30 % droższe, niż frachtem morskim. Co więcej, transport kolejowy z Chin jest najbardziej ekologiczny ze wszystkich sposób przewozu. Warto także podkreślić, że przewóz frachtem kolejowym jest bardzo przewidywalny. Odbywa się on na podstawie ustalonego rozkładu jazdy, jest odporny na czynniki pogodowe (w przeciwieństwie do transportu morskiego). 

Poprzedni artykułKiedy należy wykonać pomiary pól elektromagnetycznych?
Następny artykułTransformator– budowa, zasada działania i zastosowanie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj