Większy i mniejszy biznes coraz częściej lokuje się w galeriach handlowych. Na jakie punkty można trafić, odwiedzając centrum handlowe? Warszawa i inne miasta mają dość podobną ofertę. To nie tylko duży hipermarket, ale także butiki modowe, gastronomiczne czy usługi fryzjerskie. Na ile taka lokalizacja jest dla przedsiębiorcy opłacalna?

Mniejszy i większy biznes

Centrum handlowe w Warszawie to dwie formy powierzchni, którą można wynająć. Chodzi o lokale i tak zwane wyspy. Każda z nich jest nieco inna, ma swoją specyfikę, ale też wady i zalety. Inaczej ustala się minimalny czas wynajmu. Czynsze są każdorazowo negocjowane bezpośrednio z potencjalnym najemcą. Koszty zwykle uzależnia się od powierzchni, położenia punktu oraz czasu trwania umowy. Jeśli lokal lub wyspa znajdują się na głównym szlaku komunikacyjnym, opłaty będą znacznie wyższe od miejsca, które jest położone nieco na uboczu. Lokalizacja przekłada się bowiem bezpośrednio na lepsze wyniki sprzedażowe. Cennik wynajmu to nie tylko kwestia uzgodnień z właścicielem. Wiele zależy od miasta, w którym prowadzi się działalność gospodarczą. W Warszawie trzeba się przygotować na najwyższe stawki.

Umowa z galerią

Wbrew pozorom czynsz nie jest jedynym wydatkiem, na jaki należy się nastawić, wybierając centrum handlowe. W Warszawie i innych miastach istnieją jeszcze tak zwane dodatkowe koszty. Mogą one uwzględniać opłatę serwisową i marketingową. W zamian przedsiębiorca otrzymuje lokal w dużym obiekcie handlowym. Ma możliwość prowadzenia biznesu na takich samych zasadach jak wszyscy inni najemcy. Oznacza to, że staje się pełnoprawnym partnerem, uczestnikiem projektów marketingowych, ale także beneficjentem takich działań. W przypadku lokali w galeriach handlowych umowy najczęściej obowiązują na 5-10 lat. Początkujący przedsiębiorca rzecz jasna nie może sobie pozwolić na taki wydatek. Dlatego zwykle biznes lokuje na wyspie. Okres najmu zaczyna się od 1 dnia i trwa maksymalnie rok.

Przemyślana strategia

Wejście do galerii handlowej z własnymi produktami lub usługami to wielki prestiż dla przedsiębiorcy, ale także ryzyko. Można dotrzeć do ogromnej grupy klientów, ale wiele zależy od tego, jaki typ działalności się prowadzi. Nie każdy biznes sprawdzi się w takim miejscu. Już na starcie wymaga sporych nakładów finansowych. Mimo tego przykład wielu marek pokazuje, że młodzi przedsiębiorcy starają się swój pierwszy, stacjonarny punkt otwierać w miejscu takim, jak centrum handlowe. Warszawa uchodzi za swoistą ziemię obiecają dla biznesu, jednak i tutaj trzeba dobrze wyczuć trendy i potrzeby klientów. Najlepiej zrobić wstępne rozeznanie, czy na tej samej powierzchni będziemy mieć konkurencję, czy też niekoniecznie. Mimo że taka obecność może działać mobilizująco, w praktyce bywa, że mocno wpływa na wysokość zarobków.

Nowoczesne centrum handlowe odpowiada na coraz więcej potrzeb klientów. Z tego powodu oferta, kierowana do odwiedzających będzie się stale powiększać i robić różnorodna. To szansa na wybicie się wielu już istniejących lub zupełnie nowych podmiotów.

Poprzedni artykułProblemy hodowców trzody chlewnej
Następny artykułPojemniki gastronomiczne i inne niezbędne sprzęty w firmie cateringowej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj