strona internetowa merchandising

Strategie wizualnego marketingu wychodzą poza utarte schematy i coraz częściej stają się podstawowym elementem działalności w branży e-commerce. Odpowiednia prezentacja towaru w sklepie internetowym pozostaje przynajmniej tak samo ważna, co w przypadku handlu stacjonarnego. Klienci dokonujący zakupów w sieci przykładają szczególne znaczenie do atrakcyjnej formy ukazania produktów. Brak możliwości dotknięcia lub wypróbowania danej rzeczy kieruje ich uwagę na opis, opinie oraz oprawę wizualną. Jak zadbać o ciekawą formę marketingu w sklepie internetowym? Jakie techniki warto wdrożyć, aby zyskać przychylność docelowej grupy odbiorców?

Na czym polega skuteczny merchandising w e-commerce?

Spektrum działań, jakie należy wprowadzić celem zwiększenia wolumenu sprzedaży internetowej, rozciąga się od wyglądu strony internetowej, poprzez przejrzysty układ asortymentu i treściwe opisy, aż po integrację witryny z mediami społecznościowymi i wprowadzenie interaktywnych narzędzi dla klientów. Merchandising w sieci musi uwzględniać znacznie mniejszą zdolność koncentracji kupujących i tendencję do dokonywania błyskawicznych decyzji zakupowych. Zbyt długie ładowanie strony może być przyczyną utraty nawet kilkudziesięciu procent klientów na rzecz konkurencji. Równie zniechęcająco zadziała nieefektywna wyszukiwarka, lakoniczne opisy towarów, czy strona główna o chaotycznym wyglądzie. Przedsiębiorcy e-commerce mają zaledwie kilka sekund na wywołanie pozytywnego wrażenia. Merchandising w sklepie internetowym nie jest już zatem ciekawym dodatkiem do modelu biznesowego, lecz niezbędnym składnikiem rozwoju i poprawy wyników finansowych.

Jak prowadzić marketing sklepu internetowego – najważniejsze zasady

Uznany w świecie merchandisingu model AIDA świetnie sprawdza się także w przypadku handlu internetowego. Uwaga – zainteresowanie – pożądanie – działanie: każdy z wymienionych tu elementów musi być wspierany przemyślanymi działaniami przedsiębiorców e-commerce. Merchandising w sklepie internetowym musi koncentrować się na budowie pozytywnego wizerunku firmy, w czym pomoże oryginalny projekt witryny, intuicyjny interfejs użytkownika i prosty układ poszczególnych działów na stronie. Nie ulega wątpliwości, że aspekt wizualny ma tu kluczowe znaczenie. Strona sklepu e-commerce musi czerpać z doświadczeń analityków zachowań konsumenckich – niezbędne okazuje się załączenie profesjonalnych fotografii, wybór czytelnej czcionki, dobór kolorystyki do charakteru prowadzonej działalności, czy stworzenie unikatowego opisu każdej składowej asortymentu.

W ramach strategii marketingu sklepu internetowego nie może zabraknąć przejrzystego formularza do wystawiania opinii przez klientów. Niosą one nie tylko wartość informacyjną dla przedsiębiorcy, lecz przede wszystkim pomagają w budowie zaufania i ułatwiają podjęcie decyzji zakupowej.

Merchandising w sklepie internetowym wymaga ciągłej aktualizacji oferty i zapewnienia szerokiego wyboru produktów. W działalności e-commerce ważne jest odpowiadanie na potrzeby klientów w sposób jak najbardziej kompleksowy. W merchandisingu internetowym świetnie sprawdza się także zasada łączenia produktów w grupy i proponowania towarów komplementarnych. Im więcej towarów, tym wyższe nakładu czasu i środków dla przedsiębiorcy na tworzenie dedykowanych opisów czy wykonanie fotografii. Podjęty wysiłek procentuje jednak większym współczynnikiem konwersji, dlatego warto zadbać o wdrożenie odpowiedniej strategii. Z pomocą przychodzą tutaj usługi firm, które specjalizują się w dziedzinie wsparcia sprzedaży i merchandisingu internetowego. Należy do nich np. MerService, który od kilkunastu lat pomaga przedsiębiorcom wdrożyć kompleksową strategię sprzedażową. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.merservice.pl, będącej kompendium wiedzy o świecie sprzedaży i zwiększania dochodów w biznesie.

Poprzedni artykułMagazyny BTS, czyli obiekty magazynowe szyte na miarę
Następny artykułBMW, Audi, Mercedes? Wynajem samochodów premium w Katowicach

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj